Meny
  • Svenska

Om utlandet Chile

Förlust av pass

Vad gör jag om jag förlorat eller blivit bestulen på mitt pass?

Har du blivit bestulen på ditt pass bör snarast:

  • Kontakta den svenska polisen och spärra ditt pass. Telefonnummer: +46 77 114 14 00.
  • Göra en polisanmälan på lokalt poliskontor i Chile. 
  • Boka tid vid ambassaden för utfärdande av nytt pass (Körkort eller annan giltig legitimation med foto krävs. Saknas giltig legitimation, kontakta ambassaden).

För utfärdande av nytt eller provisoriskt pass:

  • Bokad tid. Passansökningar tas emot tisdagar och torsdagar 11:00  - 12:00. Be om tid genom att mejla ambassaden på e-postadress: pass.santiago.de.chile@gov.se Uppge ditt namn, födelsedata och ditt telefonnummer och ett förslag på datum du vill komma. Ambassaden bekräftar tiden per mejl eller ringer upp dej för att boka en tid. Om du inte kan mejla kan du ringa ambassaden på telefon +562 2940 1700 mellan kl.12-13, tisdag-fredag. 

Förlust av pass

Här finns grundläggande information som gäller för alla länder. I vissa länder gäller dessutom ytterligare villkor. Kontakta ansvarig ambassad för mer information.

Läs mer