Lediga tjänster

Sveriges ambassad i Köpenhamn söker en lokalanställd kassör/ekonomiadministratör

Sista ansökningsdag: 25 september 2023
Tillträde: snarast

Sveriges ambassad i Köpenhamn är en av Sveriges cirka 100 utlandsmyndigheter. För närvarande arbetar 9 personer på ambassaden varav tre är diplomater från Sverige och sex är lokalt anställda. Ambassaden företräder Sverige i Danmark och bidrar med underlag och rapporter till Regeringskansliet samt ger myndighetsservice till svenska medborgare.

Vi söker en lokalt anställd kassör/ekonomiadministratör med uppgift att ansvara för ambassadens löpande ekonomiadministration och löneadministration för lokalt anställd personal. I tjänsten ingår också vid behov övrigt förekommande ambassadgöromål.

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
- ansvara för ambassadens löpande betalningar och bokföring.
- avstämningar och månadsredovisningar.
- ansvara för budget av tilldelade medel.
- momsredovisning.
- löneadministration och personaladministration för lokalt anställd personal.
- ansvarar för avtal och löpande kontakt med externa leverantörer av varor och tjänster.
- andrahandsansvar för registrator och social secretary.
- övriga administrativa frågor.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har utbildning inom bokföring/redovisning eller har motsvarande kompetens som du förvärvat genom arbetslivserfarenhet.

Förmåga att arbeta självständigt, systematiskt och hålla deadlines. Tjänsten kräver flexibilitet och en god förmåga till samarbete.

Du bör ha goda kunskaper i svenska, danska och engelska samt kunna uttrycka dig korrekt i tal och skrift.

Meriterande är erfarenhet från arbete vid utlandsmyndighet, Regeringskansliet, SOS International eller Business Sweden.

Erfarenhet av arbete i redovisningssystemet Unit4 och lönesystemet Palasso samt Officepaketet.

Vi värdesätter förmåga att bemöta människor, ge saklig och korrekt service samt att kunna arbeta självständigt. En viktig del i arbetet är att upprätthålla god service till allmänheten.

Den utlysta tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid. Individuell lönesättning tillämpas.

Upplysningar om tjänsten inkl. anställningsvillkor mm lämnas av Birgitta Odén Fangreus, +45 33 36 03 77.

Välkommen med din ansökan inklusive meritförteckning via e-post till ambassaden.kopenhamn@gov.se senast den 25 september 2023. Märk ansökan med ”Ekonomiadministratör 2023”.

Senast uppdaterad 08 sep 2022, 13.24