Meny

Sveriges ambassad i Budapest söker en lokalanställd assistent till försvarsavdelningen

15 mar 2019

Ambassaden erbjuder en spännande och varierande halvtidstjänst som assistent till försvarsattachén. Du är välkommen med din ansökan senast den 7 april.

Arbetsuppgifter
Arbetstiden omfattar 50 % av ambassadens normala arbetstid, motsvarande 20 timmar per vecka. Arbetsschema enligt överenskommelse i samband med anställning.
Arbetsuppgifterna utgörs i första hand av följande områden:

  • Stödja försvarsattachén i dennes arbete med allehanda uppgifter, såsom inbjudningar, besöksarrangemang, representation, administration, redovisning, verksamhetsplanering, kalenderföring, bokning, kontakter med myndigheter, diarieföring, arkivering
  • Samla och sammanställa information om relevanta försvarsrelaterade områden
  • Hantera militära tillträdesärenden mellan Sverige och Ungern
  • Översätta relevant försvarsrelaterad information
  • Vid behov kunna agera som tolk
  • Vara behjälplig vid större evenemang på ambassaden

Uppgifterna, som kan vara mångskiftande, (ovan är enbart exempel) innebär omfattande kontakter med många olika ungerska och svenska myndigheter och aktörer, varför du måste vara öppen för att etablera och vårda ett stort nätverk av kontakter.

Arbetstempot på ambassaden varierar över tid och du måste därför vara flexibel och serviceinriktad för att på ett effektivt sätt klara tillfälliga arbetstoppar, och även vid behov vara beredd att med kort varsel arbeta utanför normal kontorstid (övertid som kompenseras med ledighet).

Grundkrav
Utmärkta kunskaper i talad, läst och skriven ungerska och engelska.
Relevant utbildning på lägst gymnasienivå med en god allmänbildning.
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper såsom hög social kompetens med förmåga att kommunicera effektivt och en stark känsla för team-tillhörighet. Vi tror att du är en glad, effektiv och noggrann person som tar egna initiativ med gott omdöme och känner ansvar för att återkoppla och leverera resultat i tid.

Det är en fördel men inte ett krav om du kan svenska, är svensk medborgare och har kunskaper/kompetens inom försvarsområdet.

Anställningen
Anställningen är halvtid och formellt placerad vid Sveriges ambassad i Budapest, Ungern. Arbetet sker dock i huvudsak åt försvarsattachén som arbetar för Försvarsmakten.

Beroende på din bakgrund (medborgarskap mm) kan det bli så att du kommer att behöva genomgå säkerhetsprövning i Sverige innan tillträde sker. Vi tillämpar provanställning i 6 månader, samt lokala löne- och anställningsvillkor i enlighet med ungersk lagstiftning.

Arbetsplatsen
Sveriges Ambassad i Budapest erbjuder en attraktiv och trevlig arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Samtliga sökande som uppfyller grundkraven kommer att beaktas för anställning, utan hänsyn till etnicitet, religion, kön, könsidentitet, sexuell läggning, funktionsnedsättning eller ålder.

Ansökan och tillträde
Var vänlig och sänd ditt CV och ett personligt brev i vilket du motiverar din ansökan, tillsammans med namn och kontaktuppgifter till minst två referenser till: ambassaden.budapest@gov.se

eller till

Embassy of Sweden
1027 Budapest
Kapás utca 6-12
HUNGARY

Ansökningsdokumenten skickas in på engelska eller på svenska.

Märk kuvertet ”Ansökan Assistent”.
Sista ansökningsdag är den 7 april 2019.
Tillträde sker snarast möjligt.

Vid frågor, kontakta ambassaden på ovanstående mejladress.

Senast uppdaterad 15 mar 2019, 13.55