Sveriges ambassad i Warszawa söker en ny medarbetare. För mer detaljer se nedan.
På Sveriges ambassad i Warszawa arbetar ett 30-tal personer, både svenska och polska medborgare. Ambassaden representerar Sverige och den svenska regeringen i Polen och arbetar med olika frågor som politik, främjande av svenska affärsintressen, kultur, press och information, administration samt konsulära ärenden. På fem orter i Polen finns det även svenska honorärkonsulat som lyder under ambassaden.
Vi söker en erfaren administratör och projektsamordnare som kan stödja hela ambassaden och se till att det dagliga administrativa arbetet genomförs på ett effektivt sätt. Vi söker en pålitlig och självständig person med en mycket god organisationsförmåga. Sökanden bör vara flytande i svenska och polska både i tal och skrift. Mycket goda kunskaper i engelska är också ett krav. Tjänsten tillsätts vid slutet av maj 2018 eller enligt överenskommelse.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
Färdigheter och erfarenhet:
Ansökan inklusive ett cv och ett personligt brev skrivna på svenska skickas till ambassaden.warszawa@gov.se senast den 16 april.