Meny

Ledig tjänst: Administrativ assistent med intresse för kommunikation och kulturfrämjande

Sverige återöppnade sin ambassad i Lima 2016 och har idag åtta anställda. Ambassaden söker nu en ny administrativ assistent med intresse för kommunikation och kulturfrämjande med tillträde den 12 augusti 2019. Befattningen är en heltidstjänst som inleds med tre månaders provanställning. Både kvinnliga och manliga sökanden välkomnas.

Den svenska regeringen har en strategi för näringslivsfrämjande, Exportstrategin, i vilken även främjande av ökat akademiskt samarbete och studentutbyte ingår. Det finns även en strategi för Sverigebilden i utlandet, en nationell handlingsplan för CSR, och en för offentlig diplomati. Dessa genomförs av ambassaden anpassat till verksamhetens inriktning och omfattning i Peru.

Ambassaden verkar för att Sverigebilden i Peru ska bli mer känd, så som inom områdena innovation, hållbarhet och jämställdhet. Assistenten förväntas bidra med innehåll och koordinera den externa kommunikationen på ambassadens hemsida, Facebook, Twitter och LinkedIn. I uppgifterna ingår kontakt med lokala media och att koordinera intervjuer för inkommande besök från Sverige och ambassadören. Vidare förväntas assistenten kunna göra presentationer om Sverige på studentmässor och andra evenemang, samt samarbeta med externa aktörer i olika sammanhang.

Vidare ingår hantering av inkommande förfrågningar till ambassaden om deltagande på olika evenemang, uppdatering av kontaktdatabasen, inbjudningar till och koordinering av evenemang på ambassaden och residenset i nära samarbete med övriga medarbetare på ambassaden.

På uppdrag av ambassadören eller dess ställföreträdare kan assistenten komma att genomföra andra arbetsuppgifter på ambassaden utifrån verksamhetens behov.

 Är du den person ambassaden söker?

 Kvalifikationer:

- Gärna tre års relevanta universitetsstudier och några års arbetserfarenhet;

- Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på spanska och engelska;

- Kunskaper om och erfarenheter av kommunikationsarbete och sociala medier;

- Erfarenheter från planering och koordinering av evenemang;

- God vana att hantera databaser, ordhanterings- och bildprogram;

- God samarbetsförmåga, kreativ och driven.

 Meriter:

- Kunskaper i svenska och/eller engelska.

- Intresse för Sverige, kommunikation- och kulturfrågor samt projektarbeten.

- Tidigare erfarenhet av liknande arbete.

Hur ansöker jag?

Välkommen med din ansökan (inkl. CV och personligt brev, samt uppgift om tre referenspersoner) med epost till: ”ambassaden.lima@gov.se” senast den 19 juni. Rubricera ansökan i e-posten ”Ansökan till tjänsten som administrativ assistent”.

Individuell lönesättning tillämpas. Kompetensutveckling erbjuds.

Senast uppdaterad 14 jun 2019, 13.50