Sveriges ambassad i Helsingfors söker receptionist/administrativ assistent

25 jul 2022

Tycker du om att möta människor? Är du serviceinriktad och tillmötesgående? Då kan tjänsten som receptionist/administrativ assistent på Sveriges ambassad vara den rätta för dig.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att ansvara för ambassadens reception och telefonväxel samt tillhandahålla olika former av administrativt stöd. Befattningshavaren ingår också i en arbetsgrupp som ansvarar för ambassadens evenemang. I arbetsuppgifterna ingår även visst andrahandsansvar för övriga administrativa funktioner på ambassaden. Även andra uppgifter kan tillkomma och tjänstens innehåll kan komma att justeras.

Vi söker dig som:

- har tidigare arbetat i reception eller telefonväxel
- har erfarenhet av administrativa frågor
- kan organisera ditt arbete och prioritera mellan olika uppgifter
- trivs med varierande arbetsuppgifter
- är flexibel och noggrann
- kan uttrycka dig väl - både i tal och skrift - på svenska, finska och engelska
- har körkort

Befattningen är på heltid med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Varmt välkommen med din ansökan, inklusive CV, referenser och löneanspråk, senast den 31 augusti. Märk din ansökan med ”Receptionist” och sänd den till ambassaden.helsingfors@gov.se eller Sveriges ambassad, PB 168, 00131 Helsingfors.

Mer information om tjänsten lämnas av administrativ chef Nenad Dobrota, tel. +358 (0)9 6877 6626 och ambassadråd Jenny Kanerva +358 (0)9 6877 6638.

Sveriges ambassad har till uppgift att representera Sverige och den svenska regeringen och främja Sveriges intressen i Finland. På ambassaden arbetar för närvarande 14 personer. Ambassaden ligger vid Salutorget i hjärtat av Helsingfors.

Senast uppdaterad 25 jul 2022, 13.36