Kassör/Ekonomiadministratör

Sveriges ambassad i Köpenhamn är en av Sveriges cirka 100 utlandsmyndigheter. Ambassaden företräder Sverige i Danmark samt ger myndighetsservice till svenska medborgare. Totalt arbetar 10 personer vid ambassaden varav fyra är diplomater från Sverige och sex är lokalt anställda.

Nu söker vi en lokalt anställd kassör/ekonomiadministratör med uppgift att ansvara för ambassadens löpande ekonomiadministration och löneadministration för lokalt anställd personal. I tjänsten ingår också vid behov övrigt förekommande ambassadgöromål.

Sista ansökningsdag: 18 oktober 2024

Tillträde: snarast möjligt

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:

  • ansvara för ambassadens löpande betalningar och bokföring
  • avstämningar och månadsredovisningar
  • ansvara för budget av tilldelade medel
  • momsredovisning
  • löneadministration och personaladministration för lokalt anställd personal
  • ansvarar för avtal och löpande kontakt med externa leverantörer av varor och tjänster
  • andrahandsansvar för registrator och social secretary
  • övriga administrativa frågor

Kvalifikationer:

  • Vi ser gärna att du har utbildning inom bokföring/redovisning eller har motsvarande kompetens som du förvärvat genom arbetslivserfarenhet.
  • Förmåga att arbeta självständigt, systematiskt och hålla deadlines.
  • Tjänsten kräver flexibilitet och en god förmåga till samarbete.
  • Du bör ha goda kunskaper i svenska och engelska samt kunna uttrycka dig korrekt i tal och skrift. Kunskaper i danska är meriterande.

Meriterande är erfarenhet av arbete i redovisningssystemet Unit4 och lönesystemet Palasso samt Officepaketet. Vi värdesätter förmåga att bemöta människor, ge saklig och korrekt service samt att kunna arbeta självständigt.

Villkor
Den utlysta tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tre månaders provtjänstgöring. Veckoarbetstiden är 37 timmar/vecka. Individuell lönesättning tillämpas. Vi tillämpar dansk och svensk arbetslagstiftning. Säkerhetskontroll/registerkontroll görs inför anställning.

Upplysningar om tjänsten inkl. anställningsvillkor mm lämnas av Anneli Behrens, anneli.behrens@gov.se

Välkommen med din ansökan inklusive personligt brev och meritförteckning via e-post till ambassaden.kopenhamn@gov.se senast den 18 oktober 2024. Märk ansökan med ”Ekonomiadministratör 2024”.

Senast uppdaterad 30 sep 2024, 10.10